3 Mayıs 2017 Çarşamba

33

Çalışan annelerin iş hayatında karşılaştıkları zorluklar ile ilgili bir ankete katılmıştım.
Çalışma saatleri ile ilgili bir soru vardı.
Ona cevabım:
Esnek olmasının yanısıra sömestr tatili ya da yaz tatilinde de birlikte vakit geçirebilmek için gelişmiş dünya ülke standartları örnek alınmalı. 2. bir çocuk için gelecek kaygısını, iş bulabilir miyim korkusunu ya da  onlara zaman ayıramama korkularının ülke büyükleri tarafından ele alınması gerekiyor kanaatimce...


Not: ikinci bir çocuk mesela mesela düşünecek olsaydım ruh haliyle cevap yazdım.


Bu cevaplarıma destek niteliğinde bir  de iş görüşmesi yapmıştım aslında çünkü ne gibi zorluklar ve ayrımcılıklar yaşıyorsunuz diye de bir soru sorulmuş..
Örneğin "çocuğunuz sık hastalanır mı? " !? gibi bir soru gelmişti.
Bir başka örnek doğum izni sonrası işe başlayacağım gün işten atıldığımı öğrenmiş olduğum iş yerimin patronu "biraz daha git çocuğunu büyüt"demesi oldu...


Ya düzenlemeye ihtiyaç duydum çünkü  İhsan Oktay anar 'ın bir sözüne rast geldim hiçbir kitabını okumasam dahi bu söz yukarıda biraz daha git de çocuğunu büyüt e çok yakıştığı için paylaşmalıyımm dedim.

" Senin buraya gelmenin sebebi sadece bizim 'Gel' dememiz değil, ayrıca onların sana 'Git' demeleri. Hiç kimseye kötüdür deme. Aslında onlar, bilmeden iyilik eden insanlardır."

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.